nedelja, 14. september 2008

... nadaljevanje poglavja Kako živeti v tem svetu


... nadaljevanje poglavja Kako živeti v tem svetu iz Krishnamurtijeve knjige Nujnost spremembe

Spraševalec: Zakaj ne?

Krishnamurti: Kako, pomeni, da vam bo nekdo dal metodo, recept, ki bo, če to vadite, prinesel razumevanje. Ali se razumevanje kdaj zgodi skozi metodo? Razumevanje pomeni ljubezen in zdravo pamet. In ljubezni ne moremo vaditi ali pa se je učiti. Zdrav um se lahko zgodi samo, ko jasno zaznavamo, vidimo stvari takšne, kot so, brez čustev, brez sentimentalnosti. Nihče drugi nas ne more naučiti nobene od teh dveh stvari, niti sistem, ki ga izumite sami ali nekdo drugi.

Spraševalec: Gospod, preveč ste prepričljivi ali pa ste morda preveč logični? Ali poskušate vplivati name, da bi videl stvari tako, kot jih vidite vi?

Krishnamurti: Bog ne daj! Vpliv v katerikoli obliki uničuje ljubezen. Propaganda, da naredimo um zelo občutljiv, buden, ga bo naredila le topega in neobčutljivega. Torej, mi na vas na noben način ne poskušamo vplivati, ali vas prepričati, ali napraviti odvisne. Mi samo opozarjamo, skupaj raziskujemo. In, da lahko skupaj raziskujemo, morate biti osvobojeni obojega, mene in svojih lastnih predsodkov in strahov. Drugače se neprestano vrtite v krogu. Tako se moramo vrniti nazaj k našemu prvotnemu vprašanju: Kako naj živim v tem svetu? Zato, da živimo v tem svetu, moramo svet zanikati. S tem mislimo: zanikati ideal, vojno, razdrobljenost, tekmovalnost, zavist in tako naprej. Mi ne mislimo na zanikanje sveta na način, kot se šolarji upirajo svojim staršem. Mi mislimo, da ga zanikamo, ker ga razumemo. To razumevanje je zanikanje.

Spraševalec: Tega ne razumem.

Krishnamurti: Rekli ste, da ne želite živeti v zmedi, nepoštenosti in grdoti tega sveta. Torej, to zanikajte. Toda iz kakšnega vzroka to zanikate, zakaj to zanikate? Ali to zanikate, ker želite živeti mirno življenje, življenje, ki je popolnoma varno in ograjeno, ali pa to zanikate, ker vidite, kaj to dejansko je?

Spraševalec. Mislim, da to zanikam, ker vidim, kaj se okrog mene dogaja.
Seveda so vpleteni tudi moji predsodki in strah. Tako je to mešanica tega, kar se dejansko dogaja, in moje lastne zaskrbljenosti.

... nadaljevanje sledi ...

Ni komentarjev: