ponedeljek, 29. september 2008

...nadaljevanje Kako živeti v tem svetu

..nadaljevanje poglavja Kako živeti v tem svetu iz Krishnamurtijeve knjige Nujnost spremembe

Spraševalec: Da, toda, kaj mislite s spremembo? Kako naj se spremenim, če je vse, kar naredim, gibanje preteklosti. Samo jaz lahko spremenim sebe, nihče drug me ne more spremeniti. In jaz si ne predstavljam, kaj pomeni – spremeniti.

Krishnamurti: Tako se vprašanje, kako naj živim v tem svetu, spremeni v, kako naj se spremenim – zavedajoč se, da kako ne pomeni metode, temveč poizvedovanje, kako razumeti. Kaj je sprememba? Ali je sploh kakšna sprememba? Ali pa lahko vprašate, ali je sploh kakšna sprememba šele potem, ko se je totalna sprememba in revolucija zgodila? Začnimo s tem še enkrat, da odkrijemo, kaj ta beseda pomeni. Sprememba pomeni gibanje od tega, kar je, k nečemu drugačnemu. Je to drugačno samo nasprotje, ali pa pripada povsem drugačnemu redu? Če je zgolj nasprotje, potem sploh ni drugačno, ker so vsa nasprotja vzajemno odvisna, podobno kot vroče in hladno, visoko in nizko. Nasprotje je vsebovano znotraj in določeno s svojim nasprotjem; obstaja le v primerjavi in stvari, ki so primerljive, imajo različna merila enake kakovosti in so si zato podobne. Zato sprememba v nasprotje sploh ni nobena sprememba. Celo, če vam ta hoja proti nečemu, kar je videti različno, daje občutek, da v resnici nekaj počnete, je to iluzija.

Spraševalec: Dovolite mi trenutek, da to vsrkam.

Krishnamurti: Torej, s čim se sedaj ukvarjamo? Ali je mogoče v sebi izpeljati rojstvo popolnoma novega reda, ki ni povezan s preteklostjo? Pri tem raziskovanju je preteklost nepomembna in nebistvena, ker za novi red ni pomembna.

Spraševalec: Kako lahko rečete, da je nebistvena in nepomembna? Ves čas govorimo, da je preteklost problem in sedaj pravite, da je nepomembna.

... nadaljevanje sledi ...

Ni komentarjev: