četrtek, 25. december 2008

Ljubezen, spolnost in religiozno življenje


LJUBEZEN, SPOLNOST IN RELIGIOZNO ŽIVLJENJE

Spraševalec: Pred mnogimi leti, ko sem se prvič začel zanimati za tako imenovano religiozno življenje, sem odločno sklenil, da popolnoma izključim spolno življenje. Sedaj vidim, da je ta vrsta puritanske podrejenosti, v katero sta vključena potlačitev in nasilje, neumna, pa vendar ne želim nazaj k svojemu staremu načinu življenja. Kako naj ravnam glede spolnosti?

KRISHNAMURTI: Kako to, da ne veste, kako ravnati, ko obstaja želja? Povedal vam bom zakaj. Zato, ker ta vaša toga odločitev še vedno deluje. Vse vere nam pravijo, naj zanikamo spolnost, jo potlačimo, ker pravijo, da je to izguba energije in energijo morate imeti, da boste našli Boga. Toda ta vrsta strogosti in krute potlačitve in podrejenosti povzročajo nasilje nad vsemi našimi najfinejšimi instinkti. Ta vrsta strogosti je večja izguba energije kot vdajanje spolnosti.

Zakaj ste naredili iz spolnosti problem? V resnici sploh ni pomembno ali greste s kom v posteljo ali ne. S tem nadaljujte ali pa to opustite, toda iz tega ne delajte problema. Problem nastane, ker se s tem nenehno obremenjujemo. Resnično zanimiva stvar ni to, ali gremo s kom v posteljo ali ne, temveč zakaj imamo v svojih življenjih vso to razdrobljenost. V enem nemirnem kotu imamo spolnost z vso njeno obremenjenostjo; v drugem kotu imamo neko drugo vrsto nemira; v drugem si spet prizadevamo za to in ono in v vsakem kotu je nenehno brbljanje uma. Obstaja tako mnogo načinov na katere se troši energija.

Če je en kot mojega življenja v neredu, potem je v neredu vse moje življenje. Torej naj ne bi vprašali, kako narediti red v enem kotu, temveč zakaj sem življenje razdrobil v tako mnogo drobcev. Vprašali naj bi se, ali bomo vse življenje ostali v neki bedni majhni sobi užitka. Bodite suženj vsakega užitka, vsakega drobca in si recite, moj Bog, odvisen sem, suženj sem vsem tem majhnim kotom – ali je to vse, kar obstaja v mojem življenju? Ostanite s tem, pa boste videli, kaj se bo zgodilo.

Ni komentarjev: